Klantcase: Recreatiepark de Leistert

Eind 2014 maakten wij voor het eerst kennis met Recreatiepark de Leistert. In de jaren die volgden, zijn mooie resultaten geboekt én is er een duurzaam partnership ontstaan op het gebied van online marketing. Onze samenwerking met de Leistert illustreert precies hoe wij graag samen met de klant aan online resultaat werken.

 

Het begon allemaal met een Google Ads training
In 2014 heeft Geert een Google Ads (In die tijd heette het nog Google Adwords) training gegeven aan de toenmalige marketingafdeling: Angelique Joosten, Max Hermans en Geert Vullings. Ze gebruikten Google Ads toen al enige tijd, maar er werd alléén op bereik en kliks gestuurd. Tijdens de training is voorgesteld om van een bereik georiënteerde aanpak naar een ROI gestuurde aanpak te gaan. Een snel, ter plekke, gemaakte analyse toonde aan dat dit een grote impact zou maken op het rendement van iedere marketingeuro. Omdat de grootste drukte qua boekingen voor 2015 op het punt stond te beginnen, werd Effecty gevraagd om het Google Ads account opnieuw in te richten om zodoende snel met een schone lei te kunnen beginnen. Dit was dé kans voor Effecty om te laten zien wat we kunnen.

 

ROI gestegen met 2500%
Tijdens onze ROI-analyse zagen we al snel dat er in het ‘oude’ account veel budget werd besteed aan zoekwoorden die te weinig of niets opleverden. Door het kritisch kijken naar het directe aantal boekingen op zoekwoorden, werd drastisch geknipt in het account. Budgetten werden verschoven naar de zoekwoorden die het beste presteerden. Het resultaat: in 2015 is de ROAS van Google Ads met 2500% gestegen t.o.v. 2014. Oftewel de ROAS van de Google Ads campagnes steeg van 92% naar 2500%. Iedere marketingeuro werd daardoor 25 keer meer waard.

 

Opleiden marketingafdeling
Vanaf dag één werd door Max uitgesproken dat ze graag wilden begrijpen waar wij mee bezig waren. Niet om ons te kunnen controleren, maar juist om sneller en wendbaarder op veranderingen op het recreatiepark in te spelen. Nadat de optimalisaties op de campagnes zijn doorgevoerd, werd het tijd om de leergierige marketingafdeling van de Leistert zelf de touwtjes in handen te geven, door ze in-house op te leiden tot online marketeers. Een bungalow vol? Geen probleem. Max Hermans en Fons van Rijswijck (inmiddels ook al enige tijd werkzaam bij de Leistert) kunnen inmiddels zelf de campagnes aanpassen.

 

De investering in kennis bij de Leistert past perfect in het geloof in duurzaam partnerschap bij Effecty. De rol van Effecty werd in de jaren die volgden steeds minder uitvoerend en steeds strategischer. Onder het motto “samen leren, samen presteren” hebben wij in de periode die volgde aan de Leistert nog veel meer kennis overgedragen. Zo volgden Angelique, Max en Fons in 2017 de, door Effecty opgezette, strategische online marketing training.

 

Wij worden blij van impact
Naast de mooie resultaten die behaald zijn voor de Leistert zijn wij vooral erg trots op de impact die we hebben mogen maken op de ontwikkeling van Max en Fons door ze wegwijs te maken in het online marketing vakgebied. Het is mooi om te zien dat de strategie die we jaren geleden samen hebben uitgestippeld door een intensieve samenwerking wordt omgezet in succes in de praktijk! In 2018 werden onze gezamenlijke inspanningen dan ook beloond met een verdubbeling van de online omzet ten opzichte van 2014.

 

Samen op weg naar een mooie toekomst
Voor beide partijen is het belangrijk dat de lat steeds verder wordt verlegd. De steeds strategischer wordende rol van Effecty wordt mooi geïllustreerd door de rol die we speelden bij de lancering van de nieuwe website. Een project dat tot stand is gekomen door een intensieve samenwerking met meerdere partners en een (bijna) perfect voorbeeld van agile werken. Het bewijst ook dat een samenwerking met meerdere partijen (marketing, online marketing, ontwerp en techniek) heel goed kan!

 

De Leistert heeft door de optimalisaties aan de campagnes al eerder kunnen ervaren dat een goede website enorm veel verschil kan maken in het resultaat onder de streep. Dit gaf het vertrouwen om na twee jaar toch alweer aan een nieuwe website te beginnen. Dit project is daarom gestart door duidelijk naar elkaar uit te spreken dat de nieuwe website een verlengde zou moeten worden van de vakantiebeleving bij de Leistert. Geen frustrerende lange boekingsstraten of het moeilijk vergelijken van accommodaties op mobiel, maar een laagdrempelig platform waar bezoekers eenvoudig en snel hun ideale vakantie kunnen boeken.

 

Omdat bij de oude website al inzicht bestond in de data over bezoekersgedrag en er intensief gekeken is naar de in de afgelopen jaren verzamelde input bij o.a. de receptie kon de nieuwe website veel problemen met de gebruikerservaring oplossen. De verzamelde data, maar ook de overtuiging dat oog voor detail en aandacht voor de beleving van de gast het verschil kunnen maken werden de uitgangspunten voor de vervolgstappen.

 

De website is namelijk niet na een paar maanden bouwen gepresenteerd aan de Leistert maar is door intensief tweewekelijks overleg tussen alle partners in ruim een jaar tijd tot stand gekomen. Voortdurend werd er getest, is er feedback gegeven en werden de verbeterpunten doorgevoerd. Hierdoor geen verrassingen of feedback achteraf maar een website die op alle punten bijdraagt aan een betere gastbeleving. Het mooie resultaat is inmiddels te bewonderen op www.leistert.nl

 

We willen de Leistert graag bedanken voor het grote vertrouwen dat we van ze hebben gekregen, de mooie resultaten die we samen hebben mogen behalen en de prettige samenwerking!

 

Toch zijn we ook nog lang niet klaar. Nieuwe mogelijkheden op het gebied van campagnes, het blijvend optimaliseren van de digitale gastbeleving en de razendsnelle ontwikkelingen in ons vakgebied zorgen ervoor dat er in de samenwerking met het marketingteam van de Leistert de komende jaren nog vele kansen werkelijk gemaakt kunnen worden.

Wij hebben de koffie voor je klaar staan

Effecty adviseert en ondersteunt je bij elke stap. We verbeteren de gebruikservaring, zorgen voor meer bezoekers en we verhogen jouw omzet. Kom eens op de koffie en we vertellen je graag meer!

Je gegevens

Direct contact