Once upon a time
Organisaties onderscheiden zich door het verhaal dat ze vertellen. Zowel in de praktijk als uit literatuur blijkt dat alleen door een sterk uitgewerkte brand identity mensen zich aan een organisatie binden. Mensen kiezen namelijk voor organisaties op basis van persoonlijkheid: een merk dat hen aanspreekt en inspireert.
Key elements voor een sterke brand identity
Een brand identity bevat jouw diepste drijfveren, idealen en toekomstbeeld. Het is de essentie van jouw organisatie heel scherp verwoord en geduid. Het zegt simpelweg wie je bent, waar je voor staat én wat je wil bereiken in de toekomst. Dit vormt de basis voor alles dat jouw merk doet: van strategie tot merkbeleving en van campagne tot social mediabericht. De brand identity geeft focus, houvast en sturing. Alleen zo kun je werken vanuit je eigen kracht. Het blijft niet bij alleen een belofte. Een brand identity ademt jouw organisatie, het stroomt door de aderen en komt terug in alles wat je doet, denkt en vindt.
Zelf aan de slag om een goede merkidentiteit te ontwikkelen?
Bepaal allereerst jouw diepste overtuiging, jouw unique selling points en het onderscheidend vermogen. Het is belangrijk dat de brand identity meerwaarde biedt voor jouw doelgroep. Dat ze zich kunnen verplaatsen in jouw verhaal. Want met een sterk verhaal breng jij een communicatieboodschap krachtig over.
Can we help you?
Hulp nodig? Aan de hand van de Simon Sinek’s Golden Cirle achterhalen wij de why, how, what en just cause van jouw organisatie en werken dit uit tot een piekfijne digitale identiteit.
Wij helpen je graag bij het opzetten van je:
- Brand story
- Digital identity
- Value propositon
Maak kennis met onze creatieveling: Sophie.