Display advertising is een marketingkanaal met een enorm bereik. Het is geen directe conversieknaller, maar wel enorm goed voor je naamsbekendheid of om top of mind te blijven bij je doelgroep.
Wat is Display Advertising?
Display advertising is adverteren door middel van banners. Het wordt daarom ook wel banneradvertising genoemd. De banners van jouw merk worden weergegeven op allerlei verschillende websites op het internet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan websites als marktplaats.nl, ad.nl, rtlnieuws.nl of voetbalprimeur.nl. Door het instellen van de juiste targeting worden jouw banners vertoond aan de juiste mensen die passen bij jouw doelgroep. Door onze ervaring weten wij welke targetingopties er zijn bij display advertising én hoe we deze gebruiken om jouw doelgroep te bereiken.
Display advertising formaten
Om het maximale uit jouw campagnes te halen, is het natuurlijk belangrijk om de juiste formaten banners te gebruiken. Er zijn heel veel soorten banners, sommige speciale voor mobiel, andere meer gericht op desktop. Onze designers ontwerpen natuurlijk graag jouw banners, zodat deze perfect bij de rest van jouw huisstijl passen.
Display advertising via DSP partijen
Je kunt display advertising inzetten via het Google Display Netwerk (ook wel GDN genoemd). Op die manier maak je gebruik van de veilig van Google. Er zijn echter veel meer van dit soort veilingen, ook wel ad exchanges. Om mee te doen in andere veilingen kun je display advertising inzetten via een DSP-platform. Zij kopen advertentieruimte in via verschillende ad exchanges. Als je snel en eenvoudig een campagne in wilt zetten kun je dit prima in het Google Display Netwerk doen. Wil je het groter en professioneler aanpakken, dan raden wij aan het via een DSP-partij te doen. Zij kunnen jouw banners aanbieden in meer veilingen waardoor je kans hebt op betere posities op websites. Dit zal de resultaten van jouw campagne ten goede komen! Effecty heeft een partnership met diverse DSP-partijen, zodat wij altijd een partij vinden die bij jouw situatie past! Wij onderhouden het contact met deze partijen, zodat jij je hier geen zorgen over hoeft te maken.
De voordelen van Display advertising
Display advertising is zoals gezegd enorm goed voor een boost in je naamsbekendheid. Het kent echter ook nog andere voordelen:
- Je bereikt mensen in alle fases van je klantreis;
- Het is een ideaal middel voor remarketing en retargeting;
- Er zijn diverse goede targetingmogelijkheden;
- Je hebt beschikking over inzichtelijke resultaten;
- Er is een groot bereik;
- Het is een geschikte aanvulling op andere marketingactiviteiten.
Wil jij Display Advertising eens uitproberen, maar weet je niet hoe? Wij hebben al voor diverse klanten met banners geadverteerd en weten hoe je deze moet instellen, welke resultaten je kunt verwachten en hoe je de advertenties optimaliseert. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!