Concept training

Met de concept training ga je zelf aan de slag met het opstellen en creëren van concepten vanuit een strategisch fundament. Als strategisch digital marketingbureau geloven wij in een doordachte strategische aanpak. Dit strategisch fundament zetten wij succesvol in bij onze klanten. Enkele onderdelen hiervan zijn persona’s, een klantreis of customer journey en een sterk merkverhaal. Door het volgen van de concept training beschik jij over de benodigde kennis om aan de slag te gaan met het opstellen van persona’s, een klantreis en een merkverhaal. De training bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. Persona’s maken
  2. Klantreizen maken
  3. Merkverhaal

Training Persona opstellen

Tijdens deze training leer je hoe je een persona opzet. Stap voor stap wordt jouw droomklant of -gast in kaart gebracht. Zo worden onder andere de doelgroep, het geslacht, de leeftijd en persoonlijke kenmerken beschreven. Op deze manier creëer je voor jou de meest geschikt klant, die jij uiteindelijk kunt gaan bereiken. Aan de hand van praktische en interactieve voorbeelden geven wij je een zo goed mogelijk beeld over hoe je een persona’s kunt opzetten.

Als je nog weinig tot geen kennis hebt over persona’s dan word je natuurlijk eerst op de hoogte gebracht van de nodige informatie. Voordat een goede persona opgesteld kan worden is het van belang om een persona onderzoek uit te voeren. Tijdens deze training leer je alle kneepjes van het uitvoeren van persona onderzoek en word je zelf aan het werk gezet. Daarna wordt dieper ingegaan op mogelijke manieren voor het opstellen van persona’s.

buyer-persona

Customer Journey Training/ Klantreis training

Tijdens de training wordt allereerst jouw kennis over de klantreis bijgespijkerd. Daarna word je zelf aan het werk gezet om een klantreis op te stellen. De huidige klantreis wordt vergeleken met de gewenste klantreis, op basis van vijf fases. Deze fases zijn: Aandacht, Oriëntatie, Conversie, Beleving & Retentie. Per fase ga je de touchpoints of klantcontact momenten in kaart brengen, die uiteindelijk in een Touchpoint Canvas worden gevisualiseerd. Tijdens de klantreis training/ customer journey training wordt voortgeborduurd op het eerder gemaakte persona tijdens de persona training.

Gedurende de training wordt eerst verder ingegaan op de klantreis zelf. Wat is het en waarom wordt er gebruik van gemaakt? Daaropvolgend wordt gekeken naar de huidige klantreis versus de gewenste klantreis. Uiteindelijk wordt iedere fase verder toegelicht. Aan het einde van de training worden de touchpoints en het touchpoint canvas behandeld.

klantreis met beleving

Merkverhaal / Brand Story training

Met een merkverhaal, of brand story, is het mogelijk de ‘ziel’ van een bedrijf in een aantal alinea’s te beschrijven. Een heldere brand story neemt klanten mee in de belevingswereld van het merk. Met een inspirerend merkverhaal zorg je er ook nog eens voor dat jouw doelgroep zich verbonden voelt met jouw merk, product of dienst. Het opstellen van een merkverhaal of brand story wordt gedaan aan de hand van het Golden Circle model van Simon Sinek. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat aankopen worden gedaan op basis van het bestaansrecht van de organisatie in plaats van het product zelf. De toepassing van dit model wordt uitgedragen door antwoord te geven op de Why, How en What van een organisatie.

In deze training leer je alles over het maken van een merkverhaal, dat dient als een strategisch fundament voor jouw onderneming. Aan de hand van praktische en interactieve voorbeelden krijg je een helder beeld over de essentie van een kloppend merkverhaal. De training start met een introductie, daarna wordt verder ingegaan op de Golden Circle en kenmerken van de brand story. Vervolgens ga je zelf aan de slag met de brand story.

Voor wie is deze training?

De Concept Training is ideaal voor iedereen die zich bezighoudt met digital marketing op strategisch niveau, waaronder marketing managers, (digital) marketeers, online specialisten, ondernemers en start-ups.

Na het volgen van deze training beschik jij over een goed fundament om een (online) persona, klantreis en merkverhaal te begrijpen en op te stellen. Daarnaast zijn de strategische tips & tricks toepasbaar binnen gehele bedrijfsvoering.

De training kan zowel bij ons op locatie als incompany worden gevolgd. Wil je meerdere trainingen volgen naast de concept training? Neem dan gerust contact op, dan stellen wij graag een programma op maat voor jou samen, natuurlijk tegen een extra aantrekkelijke prijs.