Knowledge base

Bruggen bouwen met Duitse zakenpartners

De afgelopen vier weken hebben op wekelijkse basis geblogd over de cultuurverschillen tussen Nederland en Duitsland. Maar wat maar wat maakt deze informatie nu zo waardevol?

Nederland en Duitsland wisselen jaarlijks voor meer dan 150 miljard euro aan goederen uit. Het grensoverschrijdend verkeer van producten heeft echter zijn potentieel nog lang niet bereikt; er is nog veel ruimte voor ondernemen om nieuwe klanten in Duitsland te vinden. Het mooie hiervan is dat deze kans voor het oprapen ligt voor veel bedrijven!

Een succesvolle positionering in Duitsland betekent dat je innovatiever, goedkoper of klantvriendelijker moet zijn dan bestaande bedrijven op de Duitse markt. De eerste stap om nieuwe klanten succesvol te benaderen is het begrijpen van de nog niet helemaal bekende manier van denken. Met een goed begrip van het andere land kunnen tactieken en strategieën worden overwogen voor een succesvolle start in Duitsland.

Onze verschillende blogs bieden je daarom de volgende voordelen:

  • Het bewust maken van de eigen cultuur;
  • Het verkeerd begrijpen van je eigen gedrag;
  • Het leren om positieve punten scoren bij potentiële Duitse partners;
  • Het maken van een voorbereid begin aan de uitwisseling met Duitse bedrijven.

Heb je een deel van onze serie blogs nog niet gelezen? Check ze hieronder allemaal!

1. Communicatie is dé key voor succesvol ondernemen in Duitsland

2. Bouwen van vertrouwen door goede communicatie in Duitsland

3. Omgaan met risico’s in Duitsland

4. Duitse zakenpartners bereiken