Lead generation

Een lead is een bezoeker die zich kenbaar heeft gemaakt als potentiële koper. De leads zijn dus de potentiële kopers die jouw marketing funnel vullen. Je wilt dus zoveel mogelijk, kwalitatieve, leads genereren. Een lead kan zich online bekendmaken door middel van het invullen van een contactformulier of door bijvoorbeeld telefonisch contact op te nemen.

Het is belangrijk dat marketing en sales goed met elkaar communiceren in het proces van lead generation, zodat de lead zo soepel mogelijk door de marketing funnel gaat. Nadat er kwalitatieve leads zijn gegenereerd moeten de leads worden ‘opgevoed’, door middel van lead nurturing. Dit houdt in dat je de leads vervolgens op het juiste moment de juiste content toont, passend bij de fase van hun klantreis.

Met online marketing zorgen wij ervoor dat de marketing funnel wordt gevuld met zoveel mogelijk Marketing Qualified Leads (MQL). Dit zijn leads die aangegeven hebben interesse te hebben in wat een merk te bieden heeft op basis van online gedrag, bijvoorbeeld het bezoeken van een specifieke dienstenpagina. Marketing Qualified Leads hebben een grotere kans om klant te worden dan willekeurige websitebezoekers. Het is belangrijk dat er een goed strategisch fundament aan ten grondslag ligt voordat je begint met leads genereren. Zo kijken we welke doelen je wilt bereiken met jouw organisatie. Heb je hierbij hulp nodig? Onze lead generation experts staan voor jouw uitdaging klaar!

 

Waarom leads genereren?

Hoewel online lead generation ook belangrijk is in de B2C-wereld, is het vooral in de B2B-markt een belangrijke vorm van het opbouwen van een langdurige relatie met potentiële klanten. Er zijn een aantal redenen waarom lead generation cruciaal is voor organisaties:

  • Het vullen van de marketing funnel met potentiële kopers;
  • Het inrichten van een succesvolle inbound- en outbound marketingstrategie;
  • Het opbouwen van een database met contactgegevens van potentiële klanten;
  • Het inzicht krijgen in de interesses van jouw leads;
  • Het doelgericht segmenteren ten behoeve van een dynamische content strategie.

Hoe wij lead generation aanpakken voor jouw organisatie?

Wij gaan allereerst met jou in gesprek om een sterk strategisch fundament te leggen. Hierbij kijken we naar jouw doelen en huidige marketingaanpak. Vervolgens gaan we samen aan de slag om de strategie om te zetten in concrete actiepunten.

Wij bieden de volgende diensten aan om lead generation tot een succes te maken voor jouw organisatie:

  • Bekijken van de huidige lead generation strategie;
  • Advies geven over verbeteringen van de huidige strategie;
  • Inrichten van succesvolle lead generation campagnes;
  • Aanmaken van doelgroepsegmenten;
  • Inrichten van Leadfeeder;

Daarnaast bieden wij ook een aantal diensten aan om deze leads te onderhouden en op te volgen:

  • Emailmarketing;
  • Lead scoring;
  • Lead nurturing;
  • Inrichten van een automation flow.

Kortom, samen zorgen we voor een optimale lead generation strategie en alles wat hierna komt! Nieuwsgierig geworden of vragen?