De sleutel tot het creëren van goede en originele content is dat er een duidelijk idee en doel achter zit. Op het moment dat dit niet het geval is, wordt het lastig om betekenisvolle content te maken: de basis moet goed zijn. Maar hoe leg je deze basis? En hoe vertaal je jouw bedrijfsstrategie naar een contentstrategie, en deze contentstrategie naar concrete content voor alle fases van de klantreis? Deze vragen zullen we beantwoorden tijdens onze content training. We leren je hierbij hoe je zelf originele content kan verzinnen voor op jouw website en social mediakanalen, die in lijn liggen met de doelstellingen van jouw organisatie.
Content strategie
Voordat je begint met het strategische fundament voor jouw content, ga je natuurlijk doelen opstellen. Tijdens de content training gaan we dieper in op hoe je duidelijke KPI’s opstelt voor jouw marketing inspanningen, om zo tijdens het proces ook objectieve uitspraken kunnen doen over de prestaties van jouw content. Inhoudelijk gaan we tijdens deze training verder in op de cruciale rol die een inspirerend merkverhaal en het gebruik van persona’s spelen bij het bepalen en in kaart brengen van de doelgroep. Dit wordt dan als basis gebruikt voor het opstellen van aansprekende content voor deze betreffende doelgroep.
Website content
Jouw website is hét online uithangbord van je bedrijf. Hierin is het belangrijk dat je boodschap goed overkomt bij de lezer, en dat deze zich herkent in de teksten en beelden. Maar hoe zorg je ervoor dat het beeldmateriaal aansluit? En hoe zorg je ervoor dat de teksten ook vanuit SEO-technisch oogpunt goed zijn opgebouwd? SEO is namelijk nauw betrokken bij het ontwikkelen van content. Al deze topics zullen de revue passeren in onze content training, waarin we uitgebreid stilstaan bij de lijst van voorwaarden waaraan goede en aansprekende content moeten voldoen. Daarnaast geven we tijdens deze training diverse praktische schrijftips die direct toe te passen zijn!
Social media content
Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, dit geldt ook voor het social media gebruik van bedrijven. Zo kun je gebruik maken van het organische bereik op social mediaplatformen, maar kun je er ook op adverteren. Er zijn natuurlijk verschillende vormen van content te gebruiken op social media, denk hierbij aan tekst, foto, video etc. Hoe zorg je ervoor dat je met al deze mogelijkheden een eenduidige boodschap overbrengt aan de lezer? Hierop gaan we verder in tijdens onze content training.
Als aanvulling hierop bieden we ook een interessante social media training aan, die eventueel gecombineerd kan worden met de content training. Hoe zorg je ervoor dat je de juiste content, op het juiste platform, bij de juiste persoon krijgt? Deze vraag staat centraal tijdens onze social media trainingen, waarbij zowel het organisch gebruik van social media als het adverteren op social media behandeld zal worden.
Content op andere kanalen
Naast de website en social media kanalen zijn er natuurlijk nog diverse andere kanalen waar content voor ontwikkeld kan worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan content voor e-mailmarketing, dus voor in de e-mails die je naar jouw klanten of gasten stuurt. Daarnaast zijn ook advertentieteksten voor bijvoorbeeld Google Ads of Microsoft Ads natuurlijk ook vormen van content, die iets minder voor de hand liggen. Ook voor deze vormen van content leggen wij graag uit hoe we te werk gaan en welke vuistregels wij ons aan vasthouden bij het opstellen hiervan.
Neem contact met ons op
Wil jij actief aan de slag met het creëren van jouw content, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je geïnteresseerd en wil je graag meer informatie over deze specifieke training? We leggen het graag in detail voor je uit. We maken anderen graag enthousiast voor digital marketing en krijgen energie van het delen onze kennis op dit gebied! Neem contact met ons op voor alle mogelijkheden.