Meetbaarheid en inzicht in data voor ACB Transportbanden
Verbeterde meetbaarheid en inzicht in data
ACB Transportbanden in Horst benaderde Effecty in 2017 omdat ze grote online stappen wilden zetten. Uiteindelijk zijn beide partijen tot de conclusie gekomen dat binnen zoekmachines het meeste resultaat te behalen viel.
Hierdoor is de volledige focus gelegd op zowel SEA als SEO (Search Engine Advertising & Optimisation).
Uiteindelijk is de strategische overweging gemaakt om in de eerste instantie in te zetten op SEA voor het behalen van zogenoemde ‘quick wins’, oftewel resultaat op korte termijn. Door het opzetten van effectieve Google Ads campagnes werden direct meer weergaven getoond en behaalde ACB een hogere click-through rate. De uiteindelijke kosten per conversie zijn tevens gedaald.
Met Effecty hebben wij een bevlogen partner voor online marketing. Met behulp van hun strategisch advies en praktische ondersteuning hebben wij van onze website een leadgenerator gemaakt. – Jordy van der Sterren Sales Manager, ACB Transportbanden
Onderbouwde marketing mét meetbaar resultaat
Naast het adverteren op zoekmachines, is er ook aandacht besteed aan het verhogen van de organische vindbaarheid van ACB Transportbanden op lange termijn. Op basis van een zoekwoordonderzoek zijn de relevante zoektermen in kaart gebracht waar potentieel op gerankt kan worden.
Hierbij is onder andere rekening gehouden met de Keyword Effectiveness Index en de fases van het AIDA-model.
Door het effectief inzetten van SEA & SEO (Search Engine Advertising & Optimisation) behaalde ACB Transportbanden binnen zes maanden 210% méér organische bezoekers en 80% méér betaalde bezoekers dan in een heel jaar!