Strategische marketing voor De Kleine Wolf

Leisure
Diensten
Customer journey, Google Ads, Social media, Strategie
Om de Nederlandse gast te inspireren om een vakantie te boeken bij Camping De Kleine Wolf, heeft Effecty in een nauwe samenwerking een nieuwe strategie ontwikkeld om meer gasten te mogen verwelkomen.

Het begin van de samenwerking

Camping De Kleine Wolf is een vijf-sterren familiecamping, gelegen in het prachtige Overijsselse Vechtdal. De camping is van alle faciliteiten voorzien die je nodig hebt voor een onvergetelijke vakantie met het hele gezin. De camping heeft ruime kampeerplaatsen en luxe huuraccommodaties. De Kleine Wolf is dan ook niet voor niets uitgeroepen door de ANWB tot ‘Camping van het Jaar 2022′ en ‘#2 Camping van Europa’!

In december 2019 kwam Effecty in contact met Camping De Kleine Wolf tijdens een evenement van Jong Recron. Hier zijn de eerste contacten gelegd voor een vruchtbare samenwerking tussen twee enthousiaste partijen. Tijdens het evenement maakte De Kleine Wolf haar vraagstuk kenbaar, namelijk het verkrijgen van meer Nederlandse gasten.

Magazine De Kleine Wolf - Effecty

Direct schakelen, het hele jaar door

De basis van deze samenwerking ligt bij de daadkrachtige communicatie en de korte lijnen tussen Effecty en Camping De Kleine Wolf. Beide partijen houden elkaar continue op de hoogte.

Is er een periode waarin nog veel ruimte voor boekingen is? Dan wordt hier direct op geanticipeerd en worden er onder andere social media advertenties ingezet, specifiek gericht op deze periode. Zo wordt er samen voor gezorgd dat Camping De Kleine Wolf het hele jaar door goed bezet is.

Om de Nederlandse gasten te inspireren om een vakantie te boeken bij Camping de Kleine Wolf heeft Effecty in nauwe samenwerking met De Kleine Wolf een nieuwe strategie ontwikkeld om meer Nederlandse gasten te mogen verwelkomen op de camping. Nadat het strategisch fundament is gelegd worden online marketingactiviteiten uitgevoerd. Met succes!

Social posts De Kleine Wolf - Effecty

Strategische marketing biedt resultaat

Door het ontwikkelen van een nieuw strategisch fundament en het effectief inzetten van digital marketing, behaalde Camping De Kleine Wolf wel 70% méér online transacties én een opbrengststijging van +120%.

Door het inzetten van tactische advertenties bij de juiste doelgroep is de transactiewaarde van een conversie uit Facebook gemiddeld met maar liefst 33% gestegen!

Website De Kleine Wolf - Effecty

Know your audience

Allereerst zijn persona’s oftewel “droomgasten” geïdentificeerd. Hierbij is rekening gehouden met diverse doelgroepen en de bijbehorende leef-/recreatiestijlen. Hierdoor is het mogelijk om de juiste marketingboodschap aan de juiste doelgroep te tonen, zodat online marketing uiterst effectief wordt ingezet.

Nadat de droomgasten in kaart zijn gebracht, is het van belang om ook een bepaalde uitstraling te hebben waar die droomgasten bij horen. Hiervoor werd de volgende brand story ontwikkeld:

"Wij geloven dat echt recreëren in de kleine dingen zit: een speciale verrassing, de glimlach op het gezicht van je kinderen, de tijd voor jezelf. Wij pakken deze dingen groots aan en dat maakt ons uniek. Wat een ander heel bijzonder vindt, vinden wij vaak heel normaal. Samen met onze gasten maken we de camping. Daarom nemen wij al 3 generaties lang de tijd voor jouw vrije tijd."

Spreading the word

Inmiddels worden er, aan de hand van bovenstaand strategisch fundament, uiteenlopende marketingboodschappen gedeeld via verschillende kanalen van De Kleine Wolf, om zo de juiste doelgroep zo optimaal mogelijk te bedienen.

Er wordt onder andere gebruik gemaakt van social media advertenties, SEO, SEA, affiliate marketing en linkbuilding.

"Met behulp van inspirerende kennissessies hebben we samen met Geert en Veerle van Effecty de basis gelegd voor een goede marketingstrategie en zijn we samen op weg om De Kleine Wolf nog bekender te maken!" – Anne-Sophie Kat, De Kleine Wolf Management

Ben jij nu ook benieuwd hoe Effecty jou kan ontzorgen op strategisch vlak of met online marketingactiviteiten?

Neem dan contact op met een van onze strategische canvassers. We denken graag met je mee!