Trainingen

Digital marketing trainingen van Effecty

Bij Effecty zijn we elke dag bezig met digital marketing, hiervoor hebben wij specialisten op elk gebied. Omdat wij energie krijgen van het delen van onze kennis, bieden wij trainingen aan zodat we ook anderen kunnen laten profiteren van alle mogelijkheden die het digital marketinglandschap ons te bieden heeft.

Strategie en concepten

De keuzes en marketingmiddelen die een hedendaagse marketeer tot zijn beschikking heeft zijn soms overweldigend. Hoe creëer je hiermee tóch een eenduidige en praktisch inzetbare online strategie? Vervolgens ga je met concepten aan de slag, die voortkomen uit het strategisch fundament. Dit kan betekenen dat je aan de slag gaat met persona’s, klantreizen of je merkverhaal. Maar hoe pak je dit aan? We duiken hier graag dieper op in met jou tijdens onze training strategie en concepten.

Search Engine Optimization (SEO)

De vindbaarheid en zichtbaarheid in zoekmachines blijft een ontzettend belangrijke pijler voor online succes. Hoe zet je techniek, autoriteit en content in om je posities in de zoekmachines te verbeteren? Hoe beïnvloed je de weergave van je website in de zoekresultaten, en waarom is dat belangrijk? Dit is zowel organisch als betaald mogelijk. Met SEO richten we ons op de organische mogelijkheden van de vindbaarheid in zoekmachines. Tijdens de training SEO gaan we verder in op hoe je jouw website zo hoog mogelijk in de zoekmachines krijgt en wat hier allemaal bij komt kijken.

Search Engine Advertising (SEA)

Naast organische vindbaarheid is het ook mogelijk om te adverteren op zoekmachines. Dan spreken we van Search Engine Advertising, oftewel SEA. Tijdens deze training worden de mogelijkheden van Google Ads (Google) en Microsoft Advertising (o.a. voor Bing, Yahoo!, DuckDuckGo) duidelijk aan jou uitgelegd. We gaan tijdens de training SEA gedetailleerd in op het belang van de keuze voor de juiste zoekwoorden, het schrijven van effectieve advertentieteksten, het optimaliseren van jouw campagnes en de mogelijkheden waarmee jij de juiste doelgroep kunt targeten. Daarnaast is het natuurlijk van belang om je conversies te meten, de juiste budgetten te bepalen en de juiste biedstrategieën toe te passen. Ook dit zal tijdens de training de revue passeren.

User Experience & Conversion Rate Optimization

Als je bezoekers je site bezoeken, dan betekent dit nog niet automatisch dat ze je diensten of producten ook afnemen. Hoe verlaag je drempels in het gebruik van je website? Hoe verleid je de bezoeker om voor jouw producten of diensten te kiezen? En hoe zorg je voor de ideale match tussen jouw oplossing en je bezoeker? Dit staat centraal in onze data driven marketing trainingen, waarbij onderwerpen als User Experience (UX) & Conversion Rate Optimization (CRO) uitgebreid aan bod zullen komen.

Social media

Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons leven. Dit geldt hetzelfde voor het gebruik van social media voor bedrijven. De tools liggen voor het grijpen, dus waarom zou je hier geen gebruik van maken? Hoe zorg je er nu voor dat juist jouw bedrijf zichtbaar wordt op social media én dat je interactie of engagement opbouwt met de juiste doelgroep? Net zoals bij zoekmachinemarketing liggen er op het gebied van social media mogelijkheden tot het organisch gebruik ervan, maar ook om hier te adverteren. Tijdens onze Social Media Marketing training leer je op welke wijze je social media effectief kunt inzetten zodat je kanalen daadwerkelijk kunnen bijdragen aan jouw organisatiedoelstellingen. Daarnaast biedt deze training handvaten voor zowel het verbeteren van jouw organische social media, als het opzetten van social media advertentiecampagnes.

Content

Een goede tekst, e-mail of social post schrijven is complexer dan je denkt. Hier wordt vaak licht over gedacht, maar door hier goed over na te denken maak je het verschil tussen een tekst en een écht pakkende tekst. Hoe zorg jij hierbij voor de juiste tone-of-voice? Hoe maak je content die pakkend en relevant is voor je lezer, maar ook werkt in zoekmachines? Zomaar een paar thema’s die aan bod komen tijdens onze content training.

Meten & analyseren, testen & optimaliseren

Als marketeer wil je weten hoe en of al je inspanningen tot resultaat leiden. Hiervoor stel je KPI’s op en maak je rapportages, allemaal om zicht te houden op het gehele proces en altijd keuzes te maken op basis van feiten, in plaats van op onderbuikgevoel. Een goede manier hiervoor is om gebruik te maken van A/B testen. Met tools zoals Google Analytics heb je alle data beschikbaar op één plek. Na deze training weet jij hoe je de belangrijkste KPI’s kunt identificeren, hoe je statistieken en analyses inzichtelijk kunt maken en om kunt zetten in concrete acties en verbeterpunten.

Neem contact met ons op

Wil jij aan de slag met één van onze trainingen? Of ben je geïnteresseerd en wil je graag meer informatie over een specifieke training? We leggen het graag in detail voor je uit. We maken anderen graag enthousiast voor digital marketing en krijgen energie van het delen onze kennis op dit gebied! Neem contact met ons op voor alle mogelijkheden.

Training - Veerle