Facebook is een van de populairste Social Media kanalen in Nederland. De populariteit van het kanaal neemt onder de jongere doelgroepen af, maar toch is het nog steeds heel interessant om op te adverteren. Een groot deel van Nederland is namelijk veel nog steeds dagelijks te vinden op dit platform.
Met adverteren op Facebook kun je dus heel veel mensen bereiken. Met de uitgebreide targetingmogelijkheden kun jij ervoor zorgen dat je de juiste mensen bereikt!
De juiste advertentiedoelstelling selecteren
Als je start met het maken van een advertentie op Facebook moet je eerst een advertentiedoelstelling kiezen. Een aantal succesvolle doelstellingen zijn:
- Bereik: Om jouw advertentie aan zoveel mogelijk mensen binnen jouw doelgroep te laten zien;
- Verkeer: om zoveel mogelijk websitebezoekers te genereren;
- Betrokkenheid;
- Om zoveel mogelijk likes, reacties of shares van jouw post te realiseren
- Voor meer page likes, met de speciale page likes advertentie
- Voor zoveel mogelijk reacties op jouw evenement
- Lead generation: Om telefoonnummers of e-mailadressen te verzamelen;
- Conversies: Om zoveel mogelijk conversies binnen te halen.
De juiste doelgroep selecteren
Een goede advertentie staat of valt met het selecteren van de juiste doelgroep. Tekstueel en grafisch kan de advertentie nog zo goed in elkaar zitten, maar als het aan de verkeerde doelgroep wordt getoond, dan zullen de resultaten tegenvallen. Gelukkig biedt Facebook voldoende targetingmogelijkheden:
- Op basis van demografische gegevens;
- Op basis van interesses en hobby’s;
- Op basis van gedrag;
- Connecties.