+ 250.000 websitebezoekers voor Citymanagement Roermond
Slimme keuzes voor een beperkt budget
In het najaar van 2018 lanceerden wij samen met Citymanagement Roermond een gloednieuwe website: We Are Roermond. Een mooi startpunt om de binnenstad van Roermond goed op de kaart te zetten in de regio en ver daarbuiten.
Door middel van onze marketingstrategie zorgen we dat City Management Roermond de juiste mensen bereikt én dat de juiste budgetten daarop worden ingezet. Door slimme keuzes te maken aan de hand van beperkte budgetten, zoals voor bepaalde doelgroepen en platformen, bereikten we binnen één jaar al meer dan 100.000 websitebezoekers!
Een strategisch fundament is de basis voor digitaal succes
Als strategisch digital marketingbureau hechten wij enorme waarde aan een strategisch fundament. Wij geloven er heilig in dat de slagingskans in de online wereld toeneemt wanneer je werkt vanuit een goed doordachte, strategische aanpak. Bij Citymanagement Roermond hebben wij dan ook onze strategische marketingaanpak volledig doorlopen.
Bij dit traject zijn tevens de gemeente Roermond, VVV Roermond en betrokken ondernemers uit de binnenstad nauw betrokken geweest.
De ideale gast bepalen én bereiken
De ambitie van Citymanagement Roermond luidde om met minimale budgetten een maximaal rendement te behalen. Om deze ambitie waar te maken, was het van belang om doelgericht te werk te gaan. Geen algemene content voor een breed publiek. maar boeiende content gericht op de juiste personen zodat zij direct geïnspireerd worden om Roermond te komen bezoeken. Voor dit project zijn “droomgasten” vastgesteld aan de hand van persona’s én leisure leefstijlen.
Nadat de droomgasten in kaart zijn gebracht, werd er gekeken naar de rol van Citymanagement Roermond en in hoeverre hun dienstverlening aansluit op de wensen en behoeften van die droomgasten. Hiervoor heeft Effecty het platform WeAreRoermond geïnitieerd.
Inmiddels heeft het platform veel naamsbekendheid en engagement verkregen, zowel bij ondernemers als bezoekers van de binnenstad van Roermond. Zo is de hashtag #WeAreRoermond al ruim 8.500 keer gebruikt op Instagram. Missie geslaagd!
Brand story & digital identity
Vervolgens is het belangrijk om ook verbondenheid te creëren bij de vastgestelde doelgroep. Voor de brand story, oftewel het merkverhaal, is gebruik gemaakt van de Golden Circle van Simon Sinek; een eenvoudig model dat in kaart brengt hoe jouw boodschap de brug maakt naar je gewenste doelgroep en wat zij graag willen horen.
Op het vlak van digital identity is er ondertussen een gigantisch verschil te zien, ten opzichte van de oude website van Citymanagement Roermond. Een gemakkelijk herkenbare, overzichtelijke homepage met frisse steunkleuren. Geen sombere kleuren meer, maar een vurige, rode kleur om het romantische karakter én de avontuurlijke mogelijkheden van deze prachtige stad terug te laten komen.
Het beeldmerk van WeAreRoermond is inmiddels een veel gezien logo, online én in de binnenstad.
Om een websitebezoeker te overtuigen om ook daadwerkelijk af te reizen naar de binnenstad van Roermond, is het van belang om de klant in iedere fase van contact ook optimaal te bedienen. Hiervoor heeft Effecty de huidige en gewenste klantreis in kaart gebracht, om deze vervolgens te optimaliseren.
Digital marketing
Alle vorige stappen dienen als strategisch fundament voor Citymanagement Roermond. Nu worden er verschillende typen van digital marketing ingezet om de droomgasten te bereiken. Effecty heeft deze online marketingactiviteiten niet alleen op gang gezet, maar heeft ook haar kennis gedeeld tijdens verschillende klankbordsessies, workshops en trainingen voor Citymanagement Roermond.
Op het moment van schrijven is Effecty vooral bezig met het creëren van creatieve content voor Citymanagement Roermond, gericht op de specifieke gewenste persona’s en doelgroepen. Hierdoor sluit de content naadloos aan op de wensen en behoeften van de ontvanger en wordt met een minimaal budget het maximale resultaat behaald!
Effecty en Citymanagement Roermond hebben in de afgelopen periode samen digitale successen mogen vieren. Inmiddels is Effecty hierbij uitgegroeid tot een creatief en strategisch partner van de binnenstad van Roermond. In 2021 starten we samen met nieuwe partners aan het uitbreiden van het bestaande platform We Are Roermond. Zo willen we nog meer volgers en unieke bezoekers naar de website trekken, om Roermond naast een aantrekkelijke bezoekersstad, ook op de kaart te zetten als fijne woon- en werkstad. – Effecty