Analytics

Knowledge is power

Het digitale tijdperk vraagt om structuur en houvast. Hoe meer gegevens er beschikbaar zijn of worden, des te belangrijker de verzameling en analyse hiervan is. Toch werken veel organisaties nog niet of nauwelijks datagedreven. Terwijl dit juist de sleutel is tot succes.

Meten is weten!

Weten hoe je presteert, het beter leren kennen van de doelgroep, als input voor doelstellingen en beslissingen en om te anticiperen op de toekomst. Hoe meer relevante gegevens je tot je beschikking hebt, des te minder je jouw keuzes hoeft te baseren op aannames. Want zoals bekend: meten is weten. Hét befaamde spreekwoord dat ook binnen digital marketing zeker niet mag ontbreken. Alleen door de focus te leggen op het verzamelen, analyseren en rapporteren van data kan er optimaal worden gepresteerd. Analytics is dan ook essentieel voor het bepalen én het onderhouden van een succesvolle online marketingstrategie.

 

google-discover-veranderingen


Zorg voor structuur in je data

Het is belangrijk na te gaan welke analytics voor jou belangrijk zijn. Eerst structuur aanbrengen in de stortvloed van verschillende statistieken en gegevens. Wil je meer informatie over het bezoekersverkeer op je website, de ROI van jouw campagnes maximaliseren of wil jij weten waar jouw bezoekers precies vandaan komen? Zo kun je vervolgens aan de slag met het optimaliseren en verbeteren. Om alles te kunnen meten dat voor jou interessant is, is het daarnaast ook belangrijk om je verschillende meettools goed in te richten. Van harde conversies tot aan ingerichte user flows: wij denken graag mee over de beste meettechnieken.

Een overzicht van onze mogelijkheden:

  • Dashboarding
  • Google Analytics
  • Data Studio
  • Call tracking
  • Heatmapping
  • Visitor recordings
  • UX-lab