Strategische training

Investeer in jezelf en in jouw bedrijf. Met onze strategische/ tactische training ga je aan de slag met het bouwen van een strategisch fundament voor jouw onderneming. Als strategisch digital marketingbureau geloven wij in een doordachte en strategische aanpak. Geen stug meerjarenplan, maar een strategisch fundament waarop je een snelle en wendbare organisatie kunt bouwen en tussentijds kunt bijsturen. Met behulp van een goed doordachte strategie is het mogelijk om op lange termijn resultaat te behalen en met de ideale tactiek kun je uiteindelijk het beoogde resultaat behalen. Door het volgen van deze training beschik jij over de benodigde kennis om aan de slag te gaan met een online marketing strategie en de bijbehorende tactiek. Deze training bestaat uit de volgende drie onderdelen.

  1. Online Marketing Strategie
  2. Contentstrategie
  3. Linkstrategie

Online Marketingstrategie

Tijdens de strategische / tactische training duik je verder in de online marketing strategie. Het succes van online marketing is namelijk volledig afhankelijk van een goede online marketing strategie. Deze goed doordachte en strategische aanpak wordt als rode draad gevolgd in alles wat vervolgens ingezet wordt om meer bezoekers, klanten en conversies te behalen. Het biedt een strategisch fundament waar je een snelle en wendbare organisatie op kunt bouwen en op kunt blijven bijsturen.

Een sterke online marketing strategie bestaat volgens ons in hoofdlijnen uit het kiezen van de juiste doelgroep, het optimaliseren van je product of dienst, het uitwerken en neerzetten van een sterk merk en dit vervolgens uitwerken in een customer journey. Met deze gedegen strategische aanpak kun je de groei van jouw digitale organisatie blijven managen en kun je blijven focussen op innovatieve manieren om te ondernemen.

Tijdens de strategische online marketing training leren wij jou hoe jij zelf een sterke online marketing strategie uitwerkt en de online marketing van jouw organisatie naar een hoger niveau. Tijdens de training word je niet gebombardeerd met theorie, maar word je zelf ook aan het werk gezet. Door het praktisch bezig zijn zorg je ervoor dat je de theorie ook direct kunt toepassen in jouw onderneming.

inzicht-in-doelgroep-marketing

Contentstrategie

Het internet wordt tegenwoordig overspoeld met content. Hoe zorg je ervoor dat jouw content eruit springt en de lezer aanspreekt? Een doordachte contentstrategie biedt hiervoor de uitkomst. Door goed te luisteren, te interpreteren en je te verplaatsen in de belevingswereld van je publiek kun je waardevolle en relevante content en informatie verschaffen.

Na het volgen van deze training worden jouw content skills naar een hoger niveau getild. Tevens maak je kennis met een belangrijke vorm van content creation: storytelling, dé sterke kracht achter contentmarketing. Dit zijn kwalitatieve teksten waar de doelgroep zich in kan herkennen en waarbij ze zich aangesproken voelen. Daarnaast is beeld ook een essentieel onderdeel van een goede contentstrategie. Mensen zijn visueel ingesteld, dus illustraties bieden een uitgelegen mogelijkheid om nog beter tot de verbeelding van de lezer te spreken. Binnen een contentstrategie kunnen bijvoorbeeld ook nog video’s, webinars, whitepapers en checklist horen. Welke vormen het meest geschikt zijn, is onder andere afhankelijk van de gewenste doelgroep.

Dit alles samen dient doordacht en concreet uitgewerkt te worden in een contentstrategie. In de bijbehorende training leert onze content expert jouw alle fijne kneepjes, zodat jij zelf aan de slag kunt met het uitwerken van een goede, doordachte contentstrategie.

Linkstrategie

Wil jij dat jouw website hoger wordt gerankt door Google? Er zijn honderden ranking factoren die bepalen op welke positie jouw website in de zoekresultaten van Google naar voren komt. Search Engine Optimalisation (SEO) bestaat voornamelijk uit drie pijlers: techniek, content en autoriteit. Linkstrategie heeft voornamelijk impact op de autoriteit van jouw website.

In onze linkbuilding training leggen wij stap voor stap uit hoe jij de linkkracht van jouw website kunt verbeteren. Google kijkt namelijk naar het aantal links van andere websites naar jouw website, de kwaliteit van de websites waar de link vanaf komt en de relevantie tussen beide websites. Het is dus belangrijk om voldoende links te krijgen die kwalitatief goed zijn en waarvan de relevantie hoog is. Na het volgen van deze training ben jij op de hoogte van van alle updates rondom linkstrategie en zorg je ervoor dat jij een succesvolle linkstrategie kunt toepassen voor jouw website.

Voor wie is deze training?

De Strategische/ Tactische training is ideaal voor iedereen die zich bezig houdt met digital marketing op strategisch niveau, waaronder marketing managers, (digital) marketeers, online specialisten, ondernemers en start-ups.

Na het volgen van deze training beschik jij over een goed fundament om een (online) marketing strategie en tactiek te begrijpen en op te stellen. Daarnaast zijn de strategische handvaten toepasbaar binnen gehele bedrijfsvoering.

De training kan zowel bij ons op locatie als incompany worden gevolgd. Wil je meerdere trainingen volgen naast de strategische/ tactische training? Neem dan gerust contact op, dan stellen wij graag een programma op maat voor jou samen, natuurlijk tegen een extra aantrekkelijke prijs.