Brand story

Brand story voor jou!

Wat is een brand story nou eigenlijk? Deze Engelse benaming zegt je misschien niet zo veel, maar het woord merkverhaal wordt alweer een stukje duidelijker. Jij wil als merk of organisatie aan de buitenwereld laten zien wie je bent en wat je doet. Dit doe je dus door middel van een brand story. Het verhaal dat je vertelt, past bij datgeen wat je graag uit wil stralen. Een krachtige (online) brand story zorgt er dus ook voor dat veel mensen jouw merk herkennen en zich graag hieraan willen binden. Het eigenwijze of toch juist het unieke karakter; waar je ook voor kiest, het is belangrijk dat je verhaal aansluit op wat je daadwerkelijk wil vertellen.

Waarom kun je niet meer zonder een brand story?

Wil je je echt onderscheiden van anderen? Dan zorgt een brand story ervoor dat mensen je merk namelijk echt gaan beleven. Geen slap gepraat over hoe je wil zijn als organisatie, maar concreet een brand story over wie je bent als organisatie. Jouw drijfveren, idealen en toekomstbeeld worden hierin verwerkt en laten zien hoe jij je organisatie op scherp hebt staan. Datgeen waar jij energie van krijgt en wat je uit wil stralen aan de buitenwereld, zorgt ervoor dat mensen je begrijpen. Wanneer je een verhaal vertelt waarom je juist iets doet of wat de achterliggende reden hiervan is, zal je een sterk merk opbouwen, dat ook echt voor iets staat!

Wat wij kunnen doen voor jou

Door het bouwen van een sterk merkverhaal zorgen we er samen voor dat jouw organisatie naar een hoger niveau wordt getild. Wij achterhalen de diepste drijfveren en merkbeleving uit datgeen wat je uit wil stralen en vertalen dit in een brand story. Zo blijf je als organisatie gefocust op wat je uit wil stralen. En wanneer je dan daadwerkelijk echt een sterk merk hebt opgebouwd, kun je je gaan focussen op het steeds aanpassen en blijven verbeteren en vernieuwen van je branding. Iets waar je trots op kunt zijn en waarbij wij je kunnen helpen om dit te realiseren!

 

Een brand story volgens de Golden Circle

Wij maken een brand story aan de hand van het denkmodel dat geschreven is door Simon Sinek, genaamd ‘De Golden Cirle’. Dit model is ontwikkeld om te onderzoeken waar het succes van de meest invloedrijke leiders en bedrijven ter wereld zitten. De Golden Cirle bestaat uit drie cirkels die opgebouwd zijn in why, how en what.

  • Why: dit gaat om de drijfveer van de organisatie. Wat geloven zij en hoe willen ze denken, handelen en communiceren naar de buitenwereld? Dit is de belangrijkste pijler in het model!
  • How: dit is de uitleg van een organisatie hoe en wat ze doen om dit product en/of dienst te verkopen. Dit is een unieke verkoopmethode om uit te leggen waarom iets anders of beter is.
  • What: dit is de product en/of dienst die wordt verkocht.

Wil jij er ook voor zorgen dat jouw organisatie het meeste succes gaat behalen door een unieke brand story neer te zetten? Trek dan bij ons aan de bel!