Je hebt er vast wel eens van gehoord, een whitepaper. Whitepaper staat namelijk voor een diepgaand document, dat zich vooral richt op het informeren en overtuigen van de lezer hiervan. Een whitepaper is in de online wereld daarom ook niet te missen voor de uitstraling van je product of dienst. Het schrijven van een whitepaper is nog maar stap één. Hierna volgt de mooie vormgeving hiervan. Meestal worden whitepapers ook aangeleverd als pdf-bestand, om zo de grafische vormgeving zo mooi mogelijk weer te kunnen geven. De whitepaper bevat meestal 5 tot 25 pagina’s met verschillende informatieve afbeeldingen, tekst, infographics of grafieken. Wil jij klanten nieuwsgierig maken of juist overtuigen? Dan is een whitepaper echt het perfecte middel hiervoor! Link door op je website en laat ze in ruil hiervoor hun contactgegevens invullen, zo verzie jij hun voor een toffe whitepaper en ben jij weer een stap dichter bij nieuwe klanten.
Wat is het voordeel van het gebruik van een whitepaper?
Haal nieuwe klanten binnen door het maken van whitepapers! Je kunt hier namelijk leuke en/of informatieve content over je bedrijf in plaatsen, om de interresse te wekken bij de (nieuwe) klant. Vooral in de B2B markt is het gebruik van whitepapers erg populair. Ze worden namelijk gebruikt om leads te genereren, een business case of project te presenteren of potentiële klanten te informeren of verleiden. Hierdoor kun je verder bouwen aan je bedrijfsimago en groeit het vertrouwen van de klant. De doelgroep van een whitepaper hoeft echter niet per se te bestaan uit (potentiële) klanten. Dit kan ook bestaan uit partners, journalisten of mogelijke investeerders. Trek het dus zo breed als je zelf wil!
Onze werkwijze
Juist wij weten wat we doen! Onze content marketeers zorgen ervoor dat de whitepaper geheel afgestemd wordt op jouw wensen en onze grafisch designer zorgt voor een mooie grafische vormgeving, geheel passend bij jouw huisstijl! Twee vliegen in een klap dus.
Wat kunnen wij voor jou doen?
Heb je hulp nodig op het gebied van content schrijven voor je whitepaper of ben je juist op zoek naar iemand die de whitepaper voor je inricht?