Help nieuwe collega’s gezocht, ook bij de Leistert!

Leisure
Diensten
Branding, Customer journey, Digital identity, Strategie, Training
Goed personeel vinden én behouden, een strijd waar veel (leisure & hospitality) organisaties op dit moment mee worstelen. Reden te meer om als organisatie heel goed te vertellen wie je bent, wat je doet én wat jou uniek maakt. Dat kan maar één ding betekenen: door middel van een doordachte employer branding concept het strijdveld betreden! Gelukkig dachten ze bij Recreatiepark de Leistert daar precies zo over. Hoe wij ze daarbij hebben geholpen? Dat lees je hier!
T-shirt employer branding Recreatiepark de Leistert

#Blijvenlachen

Nieuwe medewerkers vinden, waar begin je? Binnen je eigen organisatie! Samen met de Leistert gingen wij in november 2021 aan de slag om hun employer branding merk opnieuw op de kaart te zetten. En dat doe je niet van bovenaf, maar juist diep in de organisatie. Tijdens verschillende interactieve sessies over customer journey optimalization, met onder andere leden van het animatieteam, zwembadmedewerkers, oproepkrachten, receptionisten en het kantoorteam, kwam de juiste informatie boven tafel. Waarom werk je hier? Wat maakt werken bij de Leistert zo bijzonder? Wat is voor jou de Leistert? En wat vind je misschien niet zo leuk? De input om te ontdekken wat de unieke kenmerken zijn van de organisatie.

 

Bij de Leistert stipt op nummer 1: altijd blijven lachen! Het plezier, de humor en gezelligheid binnen de verschillende teamleden straalden ervan af. De basis voor een goed concept: #blijvenlachen.

Doorvertaling in het strategisch fundament

Goede medewerkers zijn net zo belangrijk als een goede gastenbeleving. Het gaat niet voor niets, vaak hand in hand. Een goedlachse receptioniste zorgt bijvoorbeeld voor een positievere ervaring aan de receptie en een leuk praatje met de zwembadmedewerker kan voor een gast net dat verschil maken. Het is daarom belangrijk dat de medewerker niet vergeten wordt in het strategisch fundament. Met de input van de inspiratiesessies hebben we ook voor De Leistert een mooie inhaalslag gemaakt. Uitgewerkte nieuwe persona’s, een vernieuwde brand story: het hele plaatje weer helemaal kloppend!

Een goed strategisch concept vraagt om een paar mooi uitgewerkte touchpoints, precies de handvatten voor het marketingteam van de Leistert om zelf aan de slag te gaan. We hebben ze natuurlijk niet voor niets opgeleid tot échte digital marketeers ;-).

Het uitgebreide brand book van de Leistert werd voorzien van een aantal ideeën en uitwerkingen, zoals: ‘Verken het park’ op je eerste werkdag (een interactieve ontdekkingstocht met tablet en leuke opdrachten langs verschillende afdelingen), (te) gekke T-shirts voor het animatieteam, social media visuals (voorzien van de juiste richtlijnen), een thuisstuurpakket en nog veel meer!

Thuisstuur pakketje Recreatiepark de Leistert

Nog meer over de Leistert?

Wil je meer weten over de samenwerking of andere te gekke projecten waar we samen met Recreatiepark de Leistert aan gewerkt hebben? Check onze andere klantcases van de Leistert over onze verbluffende Google Ads resultaten en UX experiences.

Wil jij ook zo’n mooie resultaten behalen met ons?

Wij gaan de uitdaging graag met je aan! Stuur ons direct een bericht!