Case - Design

Een frisse nieuwe uitstraling voor Camping De Molenhoek

Leisure
Diensten
Branding, Design, Digital identity, Website
Camping De Molenhoek stond voor een uitdaging: de camping sprak niet de juiste doelgroep aan. Ze wilden vernieuwen, maar wisten niet goed hoe ze dit moesten veranderen. We doorliepen samen met hen een strategisch traject waarin we de doelgroepen analyseerden en definieerden de persona’s. Hierdoor hielpen wij om een focus aan te brengen in de marketing.

Een vernieuwde stijl

Ook herdefinieerden we de identiteit van De Molenhoek. Vervolgens pasten we de stijl van de volledige gastreis hierop aan en keken we naar de juiste beelden, die natuurlijk ook moesten worden afgestemd op de doelgroep. Een volgende stap voor ons was om bijpassende designs te maken voor een nieuwe, frisse, maar vooral datagedreven website. Holiday Media zorgde voor de technische kant van deze website. Tegelijkertijd maakte De Molenhoek hiermee de transitie naar een nieuw boekingssysteem.

Design De Molenhoek

Optimaliseren van de gastreis

Na de livegang van de website hebben we natuurlijk niet stilgezeten. We blijven optimaliseren, conversiegerichte werkzaamheden uitvoeren en gerichte campagnes opzetten voor de juiste doelgroep om op die manier de resultaten te verbeteren. We zorgden er ook voor dat de merkidentiteit in alle touchpoints en communicatie consistent werd doorgevoerd, omdat we het belangrijk vinden dat alles voldoet aan het merk dat we samen hebben hergedefinieerd. Zo hebben we gezorgd voor bijpassende social templates een nieuwsbrief en nog diverse andere touchpoints in de gastreis.

De Molenhoek wilde deze volledig vernieuwde merkidentiteit ook in het restaurant en reserveringssysteem laten doorschemeren. Wij hebben hen hierin ondersteund om te zorgen voor een gastreis die nóg gestroomlijnder is.

Van inspiratie tot illustratie: Het logo proces

Elk sterk logo heeft een verhaal en dat verhaal begin met onderzoek. We duiken dieper in de klant, associaties, woorden en de essentie van jouw merk. Met deze input brengen we onze ideeën grof en veelzijdig tot leven op papier en leggen we de basis voor wat komen gaat. De schetsen vormen de blauwdruk voor de digitale versies van de geschetste logo’s. Het digitaliseren van de geschetste logo’s zorgt voor een preciezer ontwerp, waarna we een mooie selectie maken van 2 tot 4 logo’s. De diverse logo’s worden opgemaakt in diverse kleurenthema’s en een mockup. Zo krijgt de klant een goed beeld hoe een logo in de praktijk toegepast kan worden. Het enige wat dan overblijft, is een keuze maken in de versie die het beste aansluit bij de wensen van de klant.

Ben je benieuwd op welk vlak wij jou kunnen ondersteunen op creatief én strategisch vlak?

Uiteraard hebben wij tijdens dit project ook ondersteund met SEO en SEA campagnes, het inrichten van meetbare data op de website en het uitwerken van de best passende guest journeys. Heb jij ook een marketingvraagstuk? Neem contact op en dan kijken we graag met je mee!