Data driven marketing training

Met behulp van marketing analytics en marketing data kun je betere en op feiten gebaseerde beslissingen nemen. Tijdens onze Data Driven Marketing training leer je hoe je relevante marketing data verzamelt en effectief toepast in jouw marketingstrategie. Met de juiste data heb je nóg meer inzicht in klantgegevens, websitebezoeken, de markt in zijn geheel en campagnestatistieken. Met deze data kun je op voorhand al inzicht krijgen in de behoefte van de gebruiker. Zo kun je proactief handelen en ervoor zorgen dat jij jouw klant optimaal bedient én tevreden houdt.

Door gebruik te maken van data gedreven marketing komt de klant nog centraler te staan. De marketingboodschap kan namelijk gepersonaliseerd worden op basis van marketing data. Datamarketing maakt het mogelijk om uit te dragen wat een klant belangrijk en interessant vindt. Hierdoor zal jouw klant eerder een positieve perceptie hebben van jouw merk of bedrijf.

Deze training bestaat uit de volgende data driven marketing onderdelen:

  • Heatmapping Training
  • Visitor Recordings Training
  • Kwalitatief Marketing Onderzoek Training

Heatmapping Training

Wil jij meer weten over de mogelijkheden om de acties en het gedrag van bezoekers op jouw website in kaart brengen? De praktijkgerichte heatmapping training leert jou de do’s en don’ts op het gebied van heatmapping en het analyseren van het gedrag van gebruikers op jouw website. Wij laten je kennis maken met meerdere tools en leren je om de data uit deze tools op de juiste manier te analyseren. Aan het einde van de training heb je kennis van onze meest gebruikte tools, kun je zelf aan de slag met het inzetten van deze tools en weet je hoe je de verzamelde data kunt gebruiken om jouw website nog meer te verbeteren.

Tijdens de training worden de volgende onderwerpen besproken:

  • Diverse heatmap tools
  • Tools koppelen aan jouw website
  • Opzetten van heatmaps
  • Analyseren van data
  • Data omzetten naar verbeteringen
heatmaps-onderzoek-cro

Visitor Recordings Training

Deze data gedreven marketing training over visitor recordings is ideaal voor degene die graag meer wil weten over de mogelijkheden om complete sessies van bezoekers bij te houden. Wil jij graag weten wat bezoekers precies op jouw website doen? In deze training leren wij het jou! Tijdens de visitor recordings training laten wij je kennis maken met de tools die wij gebruiken voor visitor recordings. We zullen samen het complete proces doorlopen, van het plaatsen van de tools op een website tot het bekijken en analyseren van verschillende visitor recordings. Aan het einde van de training kun jij zelf de tools koppelen aan jouw website, weet je hoe je deze tools instelt zodat het juiste gemeten wordt en ben je in staat om de recordings om te zetten naar concrete verbeterpunten. Zo kun je direct aan de slag!

Tijdens deze training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Diverse visitor recordings tools
  • Tools koppelen aan jouw website
  • Opzetten van visitor recordings
  • Analyseren van verzamelde recordings
  • Data omzetten naar concrete verbeteringen

Kwalitatief Marketing Onderzoek Training

Deze training is voor iedereen die zijn of haar website naar een hoger plan wil tillen door middel van Eye-Tracking onderzoek en visitor feedback. Wil je graag meer weten over de mogelijkheden die kwalitatief onderzoek biedt voor jouw website? Dan is deze training zeker geschikt voor jou!

Tijdens deze training laten we je kennis maken met twee vormen van kwalitatief onderzoek: Eye-Tracking en visitor feedback. In ons eigen UX-lab hebben wij een complete Eye-Tracking setup geïnstalleerd die wij gebruiken om de website van onze klanten te testen op diverse onderdelen. Wij zullen je eerst de theoretische basis van psychologie leren, zodat we met de juiste kennis kunnen beginnen met de praktijk. Wij leren je hoe je een goed onderzoek opzet, hoe je dit instelt in de Eye-Tracking software en op welke manier je resultaten analyseert. Daarnaast leren wij jou hoe je visitor feedback kunt gebruiken om jouw website te verbeteren. Welke tools zijn hiervoor beschikbaar? Hoe stel je dit juist in? Hoe gebruik je de verkregen data om concrete verbeterpunten te vinden? Op deze vragen krijg je allemaal antwoord!

We behandelen de volgende onderwerpen:

  • Theoretische psychologie kennis
  • Opzetten van een goed onderzoek
  • Instellen van de Eye-Tracking software
  • Uitvoeren Eye-tracking onderzoek
  • Instellen, inzetten en analyseren visitor feedback
  • Verkregen data omzetten in verbeterpunten
feedback-onderzoek-cro

Voor wie is deze training?

De complete Data Driven Marketing Training is perfect voor iedereen die zich bezighoudt met digitale marketing op strategisch niveau, waaronder marketing managers, (digital) marketeers, online specialisten, geïnteresseerde ondernemers en fanatieke start-ups. Na het volgen van deze uiteenlopende data marketing training beschik jij over de nodige kennis om strategische keuzes te maken, onderbouwd met data.

Je kunt deze training bij ons op kantoor volgen maar wij komen ook graag naar jullie toe. Voor deze training gaat onze voorkeur uit naar een training bij ons op kantoor. Wij hebben namelijk een compleet UX-Lab waar wij de geleerde theorie direct in de praktijk kunnen testen met onder andere onze eigen eyetracker. Wil je meerdere trainingen volgen naast de data marketing training? Neem dan gerust contact met ons op. Wij stellen graag een programma op maat op.