Heb jij een webshop, ben jij trots op je producten en wil jij deze aan iedereen laten zien? Dan is Google Shopping iets voor jou! De afgelopen jaren is online shoppen nog belangrijker geworden! Dat is natuurlijk super, maar de concurrentie is hierdoor alleen maar hoger geworden. Waardoor het extra belangrijk is om goed vindbaar te zijn. Google Shopping is hier het ideale kanaal voor.
Wat is Google Shopping?
De resultaten van Google Shopping verschijnen boven de zoekresultaten of in de rechterkolom naast de zoekresultaten. Er wordt een foto, titel, prijs en een link naar de webshop getoond. Daarnaast kun je de producten bekijken via het tabblad ‘Shopping’.
Het opzetten van de campagnes hoeft niet heel moeilijk te zijn. Hiervoor moet je eerst een Feed aanmaken in het Google Merchant Center. Wanneer je gebruik maakt van een populair platform als WordPress, Shopify of Magento kan dit vaak heel eenvoudig door middel van een plug in. Als dit is ingericht, kun je een campagne in Google Ads maken en kan het adverteren beginnen! Het is natuurlijk belangrijk om de resultaten goed in de gaten te houden en de campagnes regelmatig bij te sturen waar nodig.
Voordelen
- Grote zichtbaarheid;
- Meer verkopen;
- Alleen betalen bij een klik;
- Eenvoudig op te zetten;
- Meer verkeer naar je website;
- Duidelijk inzicht in de prestaties;
- Mensen zijn vaak actief opzoek naar een product;
- Visueel: mensen zien meteen je product, dus er zijn minder klikken nodig.
De beste producten vooraan
Net als bij de search campagnes sturen wij bij de Google Shopping campagnes ook op ROI. Presteert een product niet goed? Dan sluiten we deze uit. We willen namelijk dat het meeste budget naar de best lopende producten gaat, zodat deze optimaal kunnen presteren.
Heb jij een hele uitgebreide webshop? Dan is het vaak verstandig om te starten met de producten die het beste lopen, in plaats van meteen met alle producten te willen adverteren. Dit maakt het ook mogelijk om te starten met adverteren en het steeds meer uit te bouwen, zonder dat je direct duizenden euro’s per maand uitgeeft.
Wij voorzien jou in ons advies graag van tips zoals hierboven en talloze andere, zodat het plaatsen van jouw producten op Google Shopping een succes wordt! Interesse? Kom dan eens vrijblijvend bij ons op de koffie!
Gepersonaliseerde cadeaus
Een webshop gestart vanuit passie en hobby leent zich prima voor Google Shopping. Dit bewijst Personal Surprise. Deze gepersonaliseerde cadeaus zijn erg gewild in Google. De Google Shopping campagne is in 2020 goed geweest voor maar liefst 23% van de omzet! Bij een kwart van de omzet kwam dus uit één campagne.