Sta jij graag bovenaan en wil je op dé nummer één positie in Google staan? Dan is Google Ads de manier om dit snel voor elkaar te krijgen! Met Google Ads (voorheen Google AdWords) kun je simpelweg adverteren op Google. Hiermee word je boven de organische zoekresultaten vertoond of bemachtig je zelfs de eerste positie.
De positie waarop je wordt vertoond wordt enerzijds bepaald door het bod en anderzijds door de kwaliteitsscore van Google. Deze kwaliteitsscore wordt bepaald door de verwachte doorklikratio (CTR), de advertentierelevantie en de ervaring op bestemmingspagina. Het is dus niet zo dat degene die het meeste bied automatisch bovenaan vertoond wordt. Het goed optimaliseren van je advertentieteksten en bestemmingspagina’s kan hierin een groot verschil maken. Met een lager bod kan je zo toch de nummer één positie bereiken!
Waarom adverteren via Google Ads?
Er zijn genoeg redenen om gebruik te maken van Google Ads. Dit zijn, kort en krachtig, een aantal voordelen van Google Ads:
- Je betaalt alleen bij een klik;
- Zelf je maximale budget bepalen;
- De resultaten zijn goed meetbaar;
- Advertenties kun je altijd per direct stoppen of weer aanzetten;
- De advertenties zijn uit te breiden met shopping, display, video of Hotel Ads;
- Sneller resultaat dan bij SEO.
ROI-gestuurd werken
Als datagedreven bureau vinden wij de term ‘Return On Investment’ (ROI) erg belangrijk. Klikken en vertoningen zijn natuurlijk belangrijk, maar uiteindelijk draait het om de euro’s die verdiend worden met een campagne. Wij sturen in onze campagnes daarom actief op ROI. Laat die euro’s maar binnenkomen!
Wij zitten bovenop resultaat, daarom houden wij iedere maand een optimalisatiesessie waarbij ROI een belangrijk onderdeel is. Is een zoekwoord niet rendabel? Dan zetten we deze uit. Zo blijft er meer budget over voor zoekwoorden die wél goed presteren. Zo doen we er alles aan om de goed presterende zoekwoorden nóg beter te maken. Daarnaast gaan wij altijd op zoek naar nieuwe kansen om zo nieuwe zoekwoorden te vinden die uiteindelijk ook goed renderen.
Naast de ROI besteden wij tijdens een optimalisatie uiteraard ook veel aandacht aan de volgende onderdelen:
- Kwaliteitsscore;
- Advertentieteksten;
- Landingspagina’s;
- Automatische biedstrategieën;
- Toevoegen van nieuwe zoekwoorden;
- Zoektermen analyseren;
- Bodaanpassingen.
Samenwerking en transparantie vinden wij als bureau erg belangrijk. Twee personen weten immers meer dan één. Wij hebben veel kennis van Google Ads, maar wij laten ons graag aanvullen door de product- en marktkennis van jou! Als klant ben je zelf altijd beheerder van je eigen account en kun je dus altijd real time meekijken. Daarnaast krijg je regelmatig een update van de door ons uitgevoerde optimalisaties. Zo gaan we samen voor het beste resultaat!
Benieuwd wat je kunt verwachten?
Nu denk je vast: eerst zien, dan geloven. En dat begrijpen wij! Gelukkig hebben we al vele mooie resultaten mogen behalen via Google Ads. Zo hebben wij ervoor gezorgd dat de ROAS (Return on Ad Spent) bij van Recreatiepark de Leistert steeg met maar liefst 2500%.
Dit hebben wij mede bereikt door de enthousiaste marketeer van de Leistert, Max Hermans, volledig op te leiden en de fijne kneepjes van Google Ads te leren. Op deze manier werken wij intensief samen en komen we tot het beste resultaat. Benieuwd hoe we dit gedaan hebben?