Knowledge base

Dynamic pricing en mijn leisure bedrijf

In onze langdurige samenwerking met diverse leisure partners, waaronder Stratech, hebben we niet alleen een krachtige en doelgerichte online marketingstrategie toegepast, maar ook strategisch advies verstrekt met betrekking tot prijsstrategieën. We begrijpen dat de juiste prijsstelling een cruciale rol speelt in het succesverhaal van uw vakantiepark, camping of hotel. In deze blog nemen we graag de gelegenheid om inzicht te bieden in hoe wij kunnen ondersteunen met dynamic pricing en willen we tevens wijzen op de geautomatiseerde mogelijkheden die voor jou beschikbaar zijn.


Wat houdt dynamic pricing precies in?

Dynamic pricing is een strategie waarbij prijzen voortdurend worden aangepast op basis van vraag en aanbod. Deze aanpak is van essentieel belang om recreatiebedrijven te helpen hun winst te maximaliseren en hun concurrentiepositie te handhaven. Een voorbeeld hiervan is het verhogen van de prijzen wanneer er een lokaal evenement plaatsvindt dat de boekingsstromen aanzienlijk verhoogt. Daarentegen kan je ervoor kiezen om de prijzen voordeliger te maken wanneer er nog enkele beschikbare nachten zijn die je graag wil opvullen.

Wij streven ernaar te ondersteunen bij het optimaal prijzen van jouw kamers, accommodaties of kampeerplekken. Hierbij zorgen we ervoor dat de prijzen goed zijn afgestemd op jouw marketingcampagnes, zodat we het maximale resultaat kunnen behalen voor onze gewaardeerde klanten. Op deze manier kunnen uw gasten profiteren van passende tarieven, terwijl je de volledige controle behoudt over jouw omzet.

Is het mogelijk om dit proces te automatiseren?

Zeker weten! Als je merkt dat je niet altijd de tijd hebt om wekelijks diep in de resultaten te duiken, of als het je vaker overkomt dat je niet op de hoogte bent van nabijgelegen evenementen die een aanzienlijke groei in de bezettingsgraad veroorzaken, is een geautomatiseerde oplossing wellicht de juiste keuze voor jou. Een dergelijk systeem moet uiteraard naadloos kunnen integreren met uw reserveringssysteem. Over dit onderwerp hebben Robin van RevControl en Geert Buskes van Effecty een uitgebreide blog geschreven, waarin zij de voordelen van (geautomatiseerde) dynamic pricing in combinatie met een sterk merk uiteenzetten.