Feedmanagement

Door middel van een datafeed kun jij als ondernemer relatief eenvoudig jouw productaanbod ook op andere afzetkanalen aanbieden zoals op Bol.com, Marktplaats en Google Shopping. Het inrichten van een productfeed is een technische aangelegenheid waar veel bedrijven moeite mee hebben. Een goed feedmanagement is echter heel belangrijk omdat de meeste platformen een rijk gevulde productfeed belonen door jouw producten een betere zichtbaarheid te geven.

Het is zaak dat je als organisatie goed kijkt waar je als bedrijf gevonden op wilt worden. Jouw doelgroep zit namelijk niet op ieder online platform. Wij adviseren jou over de mogelijkheden voor jouw bedrijf op feed-gebaseerde kanalen!

 

De voordelen van feed-gebaseerde kanalen

Momenteel zijn de feed-gebaseerde kanalen booming! Jaarlijks blijven de aankopen via online marktplaatsen zoals Bol.com en Amazon stijgen. Omdat deze cijfers blijven stijgen is het lastig om niet te verkopen op feed-gebaseerde kanalen. Voor jou heeft het verkopen op feed-gebaseerde kanalen een aantal voordelen:

  • Relatief laag investeringsrisico;
  • Extra afzetkanaal voor jouw onderneming, dus meer verkeer naar je webshop;
  • Enorm bereik dat je misschien niet bereikt met je eigen webshop;
  • Gemakkelijke manier van (internationaal) online verkopen;
  • Eenvoudig inzicht in de opbrengsten en de kosten, dus kan je ROI-gestuurd handelen;
  • Tijdbesparende manier van online verkopen op verschillende afzetkanalen;
  • Minder afhankelijk zijn van Google.

Hoe maak je een productfeed?

Er zijn een aantal manieren om een product- of datafeed te maken:

  • Handmatig met bijvoorbeeld Excel;
  • Met een feedmanagement tool;
  • Uitbesteden

Met een goede productfeed is het gemakkelijk om op verschillende feed-gebaseerde markplaatsen te verkopen. Het mooiste is: je hebt zelf de controle! Als je niet meer wilt verkopen via een online platform is het gemakkelijk om je producten hier vanaf te halen.

Hoe pakken wij feedmanagement aan?

Wij zijn jouw partner wat betreft feedmanagement en het verkopen op online marktplaatsen. Effecty regelt de volgende zaken voor je:

  • Advies en strategie voor online verkopen;
  • Inrichten en onderhouden van een productfeed met een feedmanager;
  • Inrichten van één van de online marktplaatsen (bijvoorbeeld Google Shopping, Amazon, Bol.com of Marktplaats).

Naast de bovenstaande diensten bieden wij ook de volgende diensten aan die bijdragen aan de online succesformule voor jouw bedrijf:

  • Het optimaliseren van de content in de productfeed (producttitels, -beschrijvingen, -foto’s en overige content);
  • Het runnen en optimaliseren van advertenties op de desbetreffende online marktplaatsen;
  • Het onderhouden en verbeteren van de accounts op de online marktplaatsen;
  • Het inrichten van affiliate marketing voor jouw organisatie;
  • Het creëren van aanvullende content om de vindbaarheid in de zoekresultaten te verhogen.

Als je denkt: “Ik ben nieuwsgierig!”, neem dan contact op met onze feedmanagement experts om te bekijken wat voor jouw organisatie de mogelijkheden zijn!