Zoekwoordenonderzoek

Hoe doe je zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek is bedoeld om zo veel mogelijk zoekwoorden te vinden die interessant kunnen zijn voor jouw bedrijf. Daar kun je je dan op gaan richten om mee te scoren in de zoekmachines. Hoe beter dit lukt, hoe beter je SEO en hoe meer websiteverkeer je via de zoekmachines zult krijgen. Als je ervoor zorgt dat een (zo groot mogelijk) deel van dit verkeer de gewenste acties uitvoert op je site, zal dit uiteindelijk meer omzet als gevolg hebben.

Er zijn verschillende manieren om de juiste zoekwoorden te vinden. Je kunt allereerst al zelf gewoon nadenken over welke zoekopdrachten mensen zullen gebruiken om te zoeken naar wat jij aanbiedt. Daarnaast zijn er nog heel veel verschillende tools die jou kunnen helpen. Daarbij zul je wel altijd zelf met wat input moeten komen. Geef alvast enkele zoekwoorden op en dan komt de tool met suggesties voor extra zoekwoorden.

Waarom een zoekwoorden analyse laten doen?

Een zoekwoordenonderzoek kan ook wel een zoekwoordenanalyse genoemd worden. Wij zijn er sterk van overtuigd dat zo’n analyse erg belangrijk is. Zonder zoekwoordenonderzoek is het lastig om goed met zowel SEO als SEA aan de slag te gaan. De zoekwoorden die je vindt, kun je namelijk ook voor je Google Ads campagnes gebruiken. Zo zijn de campagnes ten minste gericht op zoekopdrachten die mensen ook daadwerkelijk gebruiken.

Tijdens een zoekwoordenanalyse kan al achterhaald worden wat ‘makkelijke’ zoekwoorden zijn en wat ‘lastige’ zoekwoorden zijn. Richt je op zoekwoorden waarmee relatief makkelijk hoog gescoord kan worden in de zoekmachines en die niet duur zijn voor Google Ads. Zo kun je veel geld besparen en verspil je niet onnodig tijd en moeite.

Hoe wij jouw zoekwoorden bepalen

Voor iemand zonder ervaring is het lastig om zoekwoorden te bepalen waarop gefocust moet worden. Er moet namelijk met vele verschillende factoren rekening gehouden worden. Zaken waar kritisch naar gekeken moet worden, zijn bijvoorbeeld:

  • Zoekvolume;
  • Concurrentie;
  • Relevantie;
  • Huidige positie.

Wij helpen je graag met het uitvoeren van een gedegen zoekwoordenonderzoek. Dit is in onze ogen echt een vereiste om goed met Search Engine Marketing vooruit te kunnen. Plan gerust eens vrijblijvend een gesprek met ons in, dan leggen we je graag uit hoe we te werk zullen gaan.