Wat is een CRM systeem?
CRM staat voor customer relationship management. Een CRM systeem is een systeem waarin je de relatie met klanten (en ook leads) kunt beheren. Je slaat er hun gegevens in op en maakt die gegevens beschikbaar voor iedereen die ze nodig heeft voor hun werkzaamheden. Dit zorgt voor gestroomlijndere processen en beter klantcontact. Uiteindelijk draagt dit bij aan de groei van je bedrijf. Een CRM systeem bevat meestal bijvoorbeeld de volgende modules:
- Klantenoverzicht;
- Facturatie;
- Documentmanagement;
- Planning;
- Rapportage.
De voordelen van CRM implementatie
De implementatie van een CRM systeem zorgt voornamelijk voor veel meer overzicht. Je kunt verschillende processen omtrent je klanten samenvoegen. Zo wordt het makkelijker om collega’s op één lijn te krijgen. Dit brengt uiteindelijk verschillende kansen voor bedrijfsgroei met zich mee doordat de binding tussen jouw bedrijf en klanten verbetert.
Je bedrijf kan ook dankzij een CRM systeem groeien wanneer je er leads in opneemt. Pas je communicatie aan de verschillende typen leads aan en de kans wordt groter dat ze met jou in zee gaan. Veel zaken die hierbij komen kijken, kun je gelukkig automatiseren. Hierdoor bespaar jij veel tijd en/of geld. Dashboards binnen een CRM systeem kunnen er daarnaast voor zorgen dat je inzicht krijgt in je marketing campagnes, maar hier kunnen zeker ook andere tools voor gebruikt worden.
Customer relationship management door Effecty
Om een customer relationship management systeem op de juiste manier op te zetten, zul je misschien hulp nodig hebben. Wij zijn ervaren in de implementatie en het gebruik hiervan en zijn jou daarom graag van dienst. Interesse? Neem dan eens contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. We zullen dan samen eerst bepalen welk CRM systeem specifiek voor jou geschikt zal zijn. Dit is onder andere afhankelijk van de grootte van je bedrijf en van het type klanten dat je hebt. Hoe meer we over jou weten, hoe beter we je kunnen helpen!