Marketing automation

De meerwaarde van marketing automation

Omdat iedereen tegenwoordig gebombardeerd wordt met informatie via een groot aantal kanalen, moet je als bedrijf steeds meer je best doen om je te onderscheiden van de massa. Het is tijd voor een andere aanpak binnen digital marketing. Van push naar pull. Hoe ga jij ervoor zorgen dat ieder individu toch op een persoonlijke en relevante manier benaderd wordt? Dé oplossing hiervoor is marketing automation.

Waarom marketing automation?

Marketing automation is het automatiseren van marketingprocessen met de hulp van verschillende geautomatiseerde systemen, met als doel om (meer) leads of prospects binnen te halen en deze als het ware door de customer journey heen te helpen. Dit doe je aan de hand van het personaliseren en automatiseren van stappen in het proces. Hierdoor ontvangt de juiste persoon de juiste content op het juiste moment. Je zorgt er met de hulp van marketing automation dus voor dat deze prospects blijven terugkomen naar de website (lead nurturing) en uiteindelijk converteren.

Mautic

Bij Effecty zijn wij expert in het implementeren van Mautic bij (B2B) bedrijven, als onderdeel van onze B2B online marketing strategie. Mautic is een open-source marketing automation platform en kan ingericht worden naar wens van jouw organisatie. Het is een gratis platform en iedereen kan er gebruik van maken. Dit is exact de reden dat het zo aantrekkelijk is voor ondernemers: het kost in principe niets. Echter is het wel zaak dat er uren worden geïnvesteerd in het inrichten van het account en het bouwen van bijvoorbeeld flows en andere functionaliteiten. Bij Effecty staan wij klaar om jou te ondersteunen in het marketing automation proces!

Voordelen van marketing automation

Het gebruik van marketing automation heeft verschillende toepassingen en voordelen. Enkele voorbeelden hiervan zijn de volgende:

  • Een efficiënte manier van marketing;
  • Een manier om de juiste content, op het juiste moment aan de juiste persoon voor te schotelen;
  • Een verhoging van de ROI;
  • Een goede manier om efficiënt data te verzamelen;
  • Een verbetering van je relatie met de potentiële klanten.

Om te profiteren van deze voordelen is het belangrijk dat er een goede strategie ten grondslag ligt. Heb je hulp nodig bij het leggen van een goed strategisch fundament? Maak een afspraak met onze marketing automation experts! We kunnen je helpen bij het complete plaatje, van het uitwerken van jouw strategisch kader tot en met het inhoudelijk inrichten van jouw marketing automation flows.

Neem contact met ons op

Wij helpen je graag bij de implementatie van de volgende marketing automation gerelateerde zaken, waarbij we ons richten op het de realisatie van kwalitatieve leads:

  • Lead generation (het creëren van een lead)
  • Lead nurturing (het volgen en activeren van je leads, aansluitend op de juiste fase in de klantreis)
  • Lead scoring (het rangschikken van je leads o.b.v. de waarde die je per lead toekent)
  • Automation flow (het opstellen van marketing automation processen a.d.h.v. triggers en tasks waarmee je de leads benadert)

Wil jij aan de slag met marketing automation, maar weet je niet hoe? Of wil je simpelweg meer informatie alvorens ermee aan de slag te gaan? Dan gaan wij graag met je in gesprek! We delen graag onze kennis en lichten graag onze visie toe op het gebruik en de meerwaarde van marketing automation.