Je investeert tijd en moeite in het creëren van waardevolle content. Je hebt hard gewerkt aan bijvoorbeeld een webinar, event of whitepaper, maar daarna blijft het vaak bij die ene social media post. Herkenbaar? Dan benut je niet de hele potentie!
Hoe zorg je ervoor dat je (kwalitatieve) content niet vergeten wordt, maar juist een langdurige impact heeft op je doelgroep? Het antwoord zit in slim hergebruik. Eén goed idee kan de basis vormen voor een complete stroom aan content die je doelgroep blijft voeden met relevante informatie en inzichten. Weten hoe je dat doet? Lees dan snel verder!
Contentcreatie op basis van thought leadership
Om zichtbaar te worden bij je doelgroep, is het niet genoeg om simpelweg aanwezig te zijn op de relevante kanalen en/of awareness te creëren voor jouw merk. Je valt pas op als je echte waarde biedt. Thought leadership is een manier om dit te doen. Je deelt je kennis en expertise met de doelgroep, waardoor de doelgroep vertrouwen krijgt in jou als bedrijf.
Maar thought leadership is niet alleen het ouderwetse plaatsen van die blog en het reposten hiervan op LinkedIn. Maar wat dan wel? Een aantal manieren om jezelf te onderscheiden en echte waarde aan te bieden:
- Webinars plaatsen waarin een technische expert inzoomt op trends of uitdagingen in de markt;
- Podcasts opnemen waarin je interessante gasten uitnodigt of samen met je team je visie deelt;
- In-person events organiseren waar je live met je doelgroep in gesprek gaat en een interessante gelegenheid creëert om je klanten te spreken.
Deze vorm van content delen is een ideale manier om écht die diepgang en connectie met je doelgroep te creëren. En daarmee een vliegwiel voor jouw contentmachine!
Aan de slag met je contentmachine
Heb je die webinar gegeven? Mooi! Maar dan ben je er nog niet. Dit is eigenlijk de start van jouw contentmachine. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken voor:
- Social posts met quotes of opvallende takeaways van de gastspreker;
- Short video’s van 30 seconden met krachtige snippets uit het webinar;
- E-mailcampagnes waarin je dieper ingaat op besproken onderwerpen;
- Awareness advertenties waarin je de doelgroep triggert om opnames van het event of het webinar terug te kijken;
- Blogs waarin je een belangrijk topic uit het webinar verder toelicht.
Zo maak je van één event of aflevering een doorlopende stroom van waardevolle content waar je nog maanden op kunt teren, die allemaal neerkomt op dat ene thema; jij of jouw bedrijf als thought leader.
Tip: maak slim gebruik van AI-tools voor het transcriberen van je webinar of podcast of voor het (her)schrijven van die blog of social post. Weten welke tools dit zijn, en vooral hoe je hiermee om moet gaan? Neem contact met ons op, wij helpen je graag op weg!
Versterk je positie als kennispartner
Door slim om te gaan met bestaande content, ben je niet alleen efficiënter bezig, je versterkt ook je autoriteit. Je laat zien dat je actuele kennis hebt, deze weet te vertalen naar verschillende formats én dat je begrijpt waar je doelgroep behoefte aan heeft.
Het doel is niet om zo veel mogelijk losse content te maken, maar om consistent waarde te bieden vanuit één sterk verhaal. Zo blijf je top-of-mind én relevant.
Wil jij je eigen contentmachine bouwen?
Wil je meer impact halen uit de content die je al hebt? Of zoek je hulp bij het omzetten van jouw kennis in een continue stroom van content? Wij denken graag met je mee. Plan een vrijblijvend gesprek met ons in, dan maken we samen van jouw expertise die contentmachine.