Strategisch fundament voor Tegema

B2b
Diensten
Branding, Customer journey, Digital identity, Strategie
Begin 2019 presenteerde het ambitieuze Tegema hun uitdaging aan Effecty; “hoe kunnen we een verandering van strategie ook marketingtechnisch goed invulling geven?” Een goede marketingstrategie begint wat Effecty betreft altijd met een goed strategisch fundament; een klantgericht, inspirerend verhaal in combinatie met een herkenbare uitstraling.

Over Tegema

Tegema is een multidisciplinaire systeemintegrator met meer dan 100 gepassioneerde ingenieurs en bedrijfsadviseurs. Tegema heeft meer dan 40 jaar ervaring op het gebied van op maat gemaakte precisiemechanica en mechatronica en combineert deze ervaring met de nieuwste robotica, software en big data-technologieën. Ze bieden een unieke combinatie van ‘assembly optimisation’, ‘equipment’, ‘joining and bonding’ én ‘on-site engineering’.

Begin 2019 presenteerde het ambitieuze Tegema hun uitdaging aan Effecty; “hoe kunnen we een verandering van strategie ook marketingtechnisch goed invulling geven?” Een goede marketingstrategie begint wat Effecty betreft altijd met een goed strategisch fundament; een klantgericht, inspirerend verhaal in combinatie met een herkenbare uitstraling.

Dus daar ging Effecty mee aan de slag!

Focus op het strategisch fundament

Begin 2019 presenteerde het ambitieuze Tegema hun uitdaging aan Effecty; “hoe kunnen we een verandering van strategie ook marketingtechnisch goed invulling geven?” Een goede marketingstrategie begint wat Effecty betreft altijd met een goed strategisch fundament; een klantgericht, inspirerend verhaal in combinatie met een herkenbare uitstraling.

Aan de hand van creatieve brainstormsessies, diverse strategische sessies en diepgaande gesprekken met het management werd de basis voor een geheel nieuw strategisch fundament gelegd.

Zo is aan de hand van uitgebreide persona’s de doelgroep bepaald, werd er een gloednieuwe brand story en brand identiteit ontwikkeld en zijn de huidige klantreizen in kaart gebracht.

Uniek aan het traject met Tegema is de onderlinge samenwerking tussen de verschillende HUB73 bedrijven. Ter ondersteuning van Effecty werd onder andere de splinternieuwe digital identity van Tegema ontworpen. Een speciaal geanimeerde kubus, die helemaal aansluit bij het communicatie-concept van Tegema: één doel, vier unieke competenties en zes verbintenissen.

Een mooi eindresultaat

Tijdens de intensieve samenwerking (en met een strakke deadline van vier maanden in het achterhoofd) heeft Effecty met een frisse blik zowel het strategisch fundament als het nieuwe verhaal van Tegema mede vorm mogen geven. Het eerste zichtbare eindresultaat? Een gloednieuwe website! Op 1 augustus 2019 ging de website van Tegema live – het prachtige resultaat van een periode hard werken.

Echter is de nieuwe website pas het begin! Geheel in stijl met de methodiek van Effecty, worden de pijlen gericht op het zichtbaar maken van het nieuwe verhaal, het genereren van meer naamsbekendheid én leads aan de hand van de nieuwe propositie van Tegema.

Daadkracht, kennis van zaken én vol van energie zijn typerende kenmerken van Effecty. Samen met onder andere Geert en Pascal hebben we in een korte periode een mooi online marketing platform uit de grond gestampt. – Pierre van Lamsweerde Managing Director, Tegema

Let's make an impact

Stuur ons een berichtje en dan kijken we samen hoe we jouw organisatie naar een hoger plan kunnen tillen!