Je kent het vast wel: je hebt hardloopschoenen bekeken op een bepaalde website, maar hebt deze (nog) niet gekocht. Een paar dagen later scroll je door je Facebooktijdlijn en zie je een advertentie met precies de schoenen die jij hebt bekeken! Maar hoe werkt dit precies? Dit soort advertenties worden ingezet door gebruik te maken van remarketing. Deze techniek kan ervoor zorgen dat jij (potentiële) klanten benadert in je advertenties. Het is echter moeilijker dan nu lijkt, dus Effecty helpt je hier natuurlijk graag bij.
Hoe werkt remarketing?
Remarketing of dynamic remarketing is het opnieuw benaderen van bezoekers van een webshop. Deze bezoekers hebben een bepaald product bekeken, en worden opnieuw benaderd met advertenties waarin dit specifieke prodcut wordt vertoond. Dit soort campagnes kun je zowel inrichten in Google Ads door gebruik te maken van displaycampagnes (banneradvertenties waarop het betreffende product wordt getoond) als op social mediaplatformen als Facebook en Instagram. De bezoeker krijgt op deze manier dynamische productadvertenties te zien in displayadvertenties of in advertenties op social media (die gewoon op de tijdlijn van de gebruiker verschijnen). Deze dynamische productadvertenties tonen producten die de gebruiker, bij een bezoek aan de webshop, heeft bekeken. Hierdoor wordt de bezoeker opnieuw herinnerd aan deze producten en zorgt het er misschien voor dat hij deze nog eens bekijkt en het product zelfs aanschaft.
Waarom kiezen voor dynamic remarketing?
Vooral voor webshops zitten er veel voordelen aan dynamic remarketing. Het zorgt er namelijk voor dat zij op productniveau kunnen adverteren, wat de meest ideale situatie is voor een webshop. Eén product tonen is altijd beter dan het gehele assortiment, en met dynamic remarketing is dit ene product ook nog eens ontzettend relevant voor de gebruiker! Een ander groot voordeel van dynamic remarketing is dat het relatief eenvoudig op te zetten is. Binnen Google Ads kun je zelf dynamische banners aanmaken voor je displayadvertenties zonder dat hier een designer aan te pas hoeft te komen. Wil je dynamic remarketing inzetten op Facebook? Dan kun je speciale doelgroepen bouwen van mensen die producten in jouw webshop hebben bekeken om deze te targeten met jouw advertentie.
Zelf aan de slag met remarketing
Wil jij zelf de écht potentiële klanten bereiken met je social media campagnes door remarketing in te zetten? Bij Effecty hebben wij diverse experts die jou kunnen helpen met remarketing, zodat jij de doelgroep bereikt die van plan was om iets te kopen op jouw website. Vragen over remarketing? Kom dan gerust langs voor een kopje koffie!